Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny

Szkolny Facebook

Szkolny Facebook

Pogoda

Archiwa

NASI PARTNERZY:

NASI PARTNERZY:

Wyjazdy edukacyjne klas VII i VIII

          W pierwszym półroczu roku szkolnego 2019/2020 najstarsze klasy Szkoły Podstawowej w Dąbrówkach miały możliwość obejrzeć film historyczny w kinie i zwiedzić kolejne interesujące miejsca w najbliższej okolicy.

     9 października br. siódmoklasiści i ósmoklasiści wraz z wychowawczyniami najpierw uczestniczyli  w ponaddwugodzinnym seansie  w  kinie „Helios”, podczas którego wyświetlono „Legiony” w reżyserii Dariusza Gajewskiego. Dzięki ekranizacji uczniowie poznali realia życia legionowego i zobaczyli doskonale ukazane sceny batalistyczne, m.in. szarżę pod Rokitną. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzenie Muzeum Techniki i Militariów w Rzeszowie. W tym miejscu uczestnicy wyjazdu obejrzeli wozy pancerne, samoloty, a także samochody osobowe z okresu międzywojennego oraz PRL-u czy urządzenia i przedmioty codziennego użytku od najbardziej prymitywnych do współczesnych. Urozmaiceniem zwiedzania niewątpliwie był pokaz możliwości technicznych samolotu, który jest eksponatem muzeum, w filmie dokumentalnym oraz krótkie zajęcia warsztatowe.

Z kolei 13 listopada br. nastąpił kolejny etap wycieczek przedmiotowych. Tym razem klasy VII i VIII wybrały się do Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej. W tym nowoczesnym obiekcie, chociaż stylizowanym na starą wiejską chatę, uczniowie wzięli udział w lekcji muzealnej nt. „Sprawiedliwych wśród Narodów Świata” oraz z przewodnikiem i indywidualnie dokładnie obejrzeli zgromadzone pamiątki w większości wyeksponowane za pośrednictwem środków audiowizualnych, multimedialnych i interaktywnych. Całości dopełnił spacer po Sadzie Pamięci dedykowanym Polakom, którzy w miastach, miasteczkach i wsiach  przedwojennej Polski w czasie niemieckiej okupacji z narażeniem życia ratowali skazanych na zagładę Żydów.

Wycieczki klas VII i VIII miały na celu przede wszystkim ożywienie historii poznawanej zazwyczaj z podręczników. Pozwoliły uczniom doświadczyć dziejów naszych przodków realnie, a niewątpliwie także emocjonalnie.