Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny

Szkolny Facebook

Szkolny Facebook

Pogoda

Archiwa

NASI PARTNERZY:

NASI PARTNERZY:

Regulamin stołówki

REGULAMIN STOŁÓWKI  ZESPOŁU SZKÓŁ W DĄBRÓWKACH

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni Zespołu Szkół w Dąbrówkach dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów.
    2. Szkoła nie prowadzi sprzedaży na wynos i ze względów na zachowanie ścisłych norm żywieniowych i sanitarnych nie wydaje się niezjedzonego przez ucznia obiadu do domu.
    3. Posiłki wydawane są podczas przerw śniadaniowych, obiadowych i podwieczorkowych.
    4. Uprawnieni do korzystania ze stołówki:
  2. śniadania, obiady i podwieczorki:
    – dzieci przedszkolne wnoszące opłaty indywidualne,
    – dzieci przedszkolne, których dożywianie jest finansowane przez GOPS, Radę Rodziców lub innych sponsorów,
  3. b) obiady:
    – uczniowie wnoszący opłaty indywidualne,
    – uczniowie których dożywianie jest finansowane przez GOPS, Radę Rodziców lub innych sponsorów.
  4. Postanowienia niniejszego regulaminu dostępne są na stronie Zespołu Szkół w Dąbrówkach.
    6. Aktualny jadłospis i ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej wywieszone są na tablicy informacyjnej stołówki oraz na stronie internetowej placówki.
    7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwa jest zmiana jadłospisu.
    8. Wychowawcy zobowiązani są do wcześniejszego zgłaszania planowanych wyjazdów klasowych.

§ 2

Harmonogram posiłków w stołówce

  • 00 – 8.30 – posiłek poranny dla dzieci przedszkolnych – trzy grupy.
  • 40 – 9.10 – posiłek poranny dla dzieci przedszkolnych – dwie grupy.
  • 30 – 11.45 – obiad dla uczniów klas 4 -8 szkoły podstawowej
  • 00 – 11.25 – obiad dla dzieci przedszkolnych – trzy grupy
  • 30 – 11.45 – obiad dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej
  • 55 – 12.20 – obiad dla dzieci przedszkolnych – dwie grupy
  • 50 – 14.20 – podwieczorek dzieci przedszkolnych – wszystkie grupy.

 

§ 3

Ustalanie wysokości opłat za posiłki

1.Wysokość opłaty za posiłki w stołówce określa dyrektor w porozumieniu organem  prowadzącym.
2. Opłaty za korzystanie przez dzieci przedszkolne i uczniów z posiłków ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych
do przygotowania posiłku.

§ 4

Wnoszenie opłat za posiłki dzieci przedszkolnych

1.Rodzice dzieci przedszkolnych wnoszą opłaty za wyżywienie dziecka w wysokości
określonej w Zarządzeniu dyrektora Zespołu Szkół, w zależności od zadeklarowanej ilości spożywanych dziennie posiłków oraz ilości dni obecności dziecka w przedszkolu w danym miesiącu kalendarzowym.
2.Opłat dokonuje się co miesiąc przelewem na konto bankowe „z dołu” w terminie do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu kalendarzowym, za który wnoszona jest odpłatność,
3.Informacje dotyczące wysokości opłat za wyżywienie za dany miesiąc są dostępne w aplikacji Dzienniczek VULCAN (Zakładka Opłaty)
lub dzienniku elektronicznym na profilu danego ucznia (Zakładka Opłaty).
4.W treści przelewu należy wpisać: „Obiad/imię i nazwisko/P/miesiąc” (P –oznacza przedszkole, miesiąc – nazwę miesiąca za który dokonywana jest wpłata).
5.Za datę spełnienia zapłaty uważa się datę wpływu należności na rachunek bankowy Zespołu Szkół w Dąbrówkach.
6.W przypadku opóźnienia w zapłacie naliczone zostaną odsetki ustawowe, które należy
uwzględnić przy kolejnej wpłacie za obiady.
7. Opłata za wyżywienie dziecka będzie pomniejszona o ilość dni nieobecności dziecka w przedszkolu.
8. Rozliczenia za posiłki dzieci przedszkolnych realizowane są przez system VULCAN powiązany z dziennikiem elektronicznym.

§ 5

Opłaty za obiady uczniów

  1. Koszt obiadu ogłasza corocznie dyrektor placówki.
    2. Korzystanie z obiadów możliwe jest po podpisaniu przez rodzica lub prawego opiekuna ucznia umowy na korzystanie z obiadów w danym roku szkolnym.
    3. Opłat dokonuje się co miesiąc przelewem na konto bankowe „z dołu” w terminie do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu kalendarzowym, za który wnoszona jest odpłatność.
    4. Informacje dotyczące wysokości opłat za obiady za dany miesiąc są dostępne w aplikacji Dzienniczek VULCAN (Zakładka Opłaty) lub dzienniku elektronicznym na profilu danego ucznia (Zakładka Opłaty).
    5. W treści przelewu należy wpisać: „Obiad/imię i nazwisko/S/miesiąc” (S –oznacza szkołę, miesiąc – nazwę miesiąca za który dokonywana jest wpłata).
    6. Za datę spełnienia zapłaty uważa się datę wpływu należności na rachunek bankowy Zespołu Szkół w Dąbrówkach.
    7. W przypadku opóźnienia w zapłacie naliczone zostaną odsetki ustawowe, które należy uwzględnić przy kolejnej wpłacie za obiady.
    W sytuacji kiedy rodzice lub opiekunowie prawni dziecka nie dokonają wpłaty za obiady w terminie określonym w niniejszym regulaminie, otrzymają przypomnienie o konieczności uiszczenia opłaty. Informacja taka jest przekazywana telefonicznie. Rodzice po otrzymaniu przypomnienia są zobligowani do natychmiastowego dokonania wpłaty. Jej brak skutkuje skreśleniem dziecka z listy korzystających z obiadów od następnego miesiąca, a wobec rodziców bądź opiekunów wszczyna się procedury mające na celu ściągnięcie zaległych należności zgodnie z obowiązującym prawem.
    8. Kwoty opłat za niewykorzystane posiłki odliczane są wyłącznie w przypadkach zgłoszonej przez rodzica nieobecności.
    9. Zgłoszenia należy dokonać w aplikacji Dzienniczek VULCAN (Zakładka Nieobecność na posiłku) lub dzienniku elektronicznym na profilu danego ucznia (Zakładka Frekwencja/Zgłoszenie nieobecności na posiłku) do godziny 8.00 za dany dzień.
    10. Istnieje możliwość zgłoszenia jednorazowo dłuższej nieobecności.
    11. W przypadku wycieczek szkolnych nie ma obowiązku zgłaszania nieobecności (zgłoszenia dokonuje wychowawca).
    12. Rozliczenia opłat za obiady uczniów realizowane są przez system VULCAN, który jest powiązany z dziennikiem elektronicznym.

§ 6

Zgłoszenie ucznia do korzystania z obiadów

  1. Na początku roku szkolnego rodzice lub prawni opiekunowie, którzy chcą aby ich dzieci korzystały z obiadów w stołówce podpisują umowę na korzystanie z obiadów w danym roku szkolnym.
    2. Podpisaną umowę należy dostarczyć do intendentki niezwłocznie – w pierwszym tygodniu września.
    3. Istnieje możliwość rozpoczęcia korzystania z obiadów w trakcie roku szkolnego.
    4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1.

§ 7

Rezygnacja z obiadów dla ucznia

  1. W przypadku rezygnacji z obiadów rodzic dokonuje zgłoszenia tego faktu do intendentki.
    2. Rezygnacja ma formę pisemnego wypowiedzenia do umowy – załącznik nr 2 do regulaminu.
    3. Po zgłoszeniu rezygnacji należy dokonać rozliczenia przelewem na konto bankowe w terminie do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu kalendarzowym, za który wnoszona jest odpłatność.

§ 8

Zasady zachowania na stołówce

  1. Osobom, które nie korzystają ze stołówki, zakazuje się wchodzenia do niej.
    2. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce i przestrzegać regulaminu stołówki.
    3. Wszyscy korzystający ze stołówki powinni dbać o ład i porządek.
    4. Przed ladą, przy której wydaje się obiad uczniów obowiązuje kolejka w jednym szeregu.
    5. W stołówce obowiązuje cisza i zakaz biegania.
    6. Naczynia po spożyciu posiłku uczniowie odstawiają w wyznaczone miejsce – do okienka.
    7. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.
    8. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad zachowania poinformowany zostanie wychowawca klasy i za jego pośrednictwem rodzice ucznia.

§ 9

Postanowienia końcowe

  1. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor placówki.
    2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2023 r.
    3. Traci moc poprzedni regulamin stołówki Zespołu Szkól w Dąbrówkach.