Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny

Szkolny Facebook

Szkolny Facebook

Pogoda

Archiwa

NASI PARTNERZY:

NASI PARTNERZY:

Pedagog specjalny w naszej szkole

Od września w naszej szkole funkcjonuje nowe stanowisko – pedagoga specjalnego, który swoje działania kieruje przede wszystkim do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz rozwojowymi, ale także służy pomocą i wsparciem wobec pozostałych uczniów.

Do zadań pedagoga specjalnego należy:

– współpraca z zespołem opracowującym IPET oraz WOPFU w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego i dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

–  współpraca z nauczycielami, specjalistami, rodzicami, uczniami w celu zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu przedszkola, szkoły, rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, rozwiązywanie indywidualnych problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, określenie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych;

– wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniami, dobór metod, form kształcenia i środków dydaktycznych;

– udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom, nauczycielom;

– współpraca z instytucjami i podmiotami odpowiedzialnymi za wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

– przedstawienie propozycji radzie pedagogicznej w zakresie doskonalenia zawodowego mającego na celu podnoszenie jakości edukacji włączającej.

Pedagog specjalny w październiku rozpoczął cykl warsztatów rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne pt. „Rozmawiamy o uczuciach”. Zajęcia odbyły się w klasach I-III i miały na celu m.in.: rozwijanie inteligencji i dojrzałości emocjonalnej, kształtowanie umiejętności rozpoznawania u siebie oraz innych osób różnych stanów emocjonalnych, kształtowanie umiejętności rozmawiania o własnych uczuciach, analizę przyczyny pojawiania się danej emocji, stworzenie okazji do odreagowania różnych napięć emocjonalnych.