Najważniejsze informacje dotyczące organizacji nauki zdalnej w klasach 1-8 SP
Od poniedziałku wszystkie klasy SP uczą się w systemie zdalnym zgodnie z planem lekcji w dzienniku elektronicznym. Prosimy uczniów i rodziców o codzienne logowanie się do Teamsów i dziennika. W kalendarzu na Teamsach będą zaplanowane lekcje wideo.
Poniżej zamieszczamy najważniejsze informacje dotyczące organizacji nauki zdalnej.
Szczegółowe informacje można uzyskać u wychowawców.
- Podczas nauczania na odległość wszyscy nauczyciele i uczniowie korzystają z jednej platformy Microsoft365 skonfigurowanej z wykorzystywanym w zespole dziennikiem elektronicznym UONET+ firmy VULCAN.
- Zajęcia zdalne w klasach 4-8 (komunikacja audiowizualna i przesyłanie materiałów) będą realizowane tylko za pomocą aplikacji TEAMS.
- Zajęcia zdalne w klasach 1-3 w formie lekcji wideo będą realizowane za pośrednictwem aplikacji Teams; natomiast przesyłanie materiałów może się odbywać albo za pośrednictwem aplikacji Teams, albo za pośrednictwem dziennika elektronicznego – WIADOMOŚCI (zgodnie z ustaleniami poszczególnych nauczycieli, o czym poinformują rodziców).
- Informacje, ogłoszenia, komunikaty dla rodziców będą wysyłane za pośrednictwem dziennika elektronicznego oraz umieszczane na stronie internetowej zespołu.
- Nauczyciele bezwzględnie przestrzegają zasad dotyczących terminów wysyłania materiałów do zajęć zdalnych (w tym do wideo lekcji) tj.: do dnia i godziny lekcji wynikającej z planu.
- Nauczyciele odpowiednio wcześnie wprowadzają do kalendarza informacje, które lekcje będą realizowane w formie wideo (planują spotkania w kalendarzu w aplikacji Teams).
- Uczniowie logują się do wdrożonej przez zespół platformy internetowej za pomocą loginów i haseł; są zobowiązani używać imion i nazwisk, nie pseudonimów.
- Ustala się czas trwania poszczególnych, przewidzianych w danym dniu zajęć zdalnych tj. 45 min. dla wszystkich uczniów, z zastrzeżeniem pkt. 7.
- Ustala się czas trwania zajęć on-line (tzw. lekcji wideo), tj. dla uczniów klas 1-3 – minimum 30 minut; dla uczniów klas 4-8 – minimum 35 minut; decyzję o potrzebie ewentualnego wydłużenia czasu trwania zajęć w formie wideo lekcji podejmuje każdy nauczyciel indywidualnie.
- Każdy nauczyciel wskazuje uczniom źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, np.: podręczniki, zeszyty ćwiczeniowe, portale edukacyjne, z których uczniowie mogą korzystać.
- Kształcenie zdalne organizowane jest przemiennie z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.
- Za jednostkę lekcyjną uważa się zajęcia on – line wynikające z ustalonego planu prowadzone w formie wideo lekcji, jak również inne formy kontaktu nauczycieli z uczniami poprzez platformę Microsoft365 tj. przesłanie materiałów do lekcji za pośrednictwem Teams (kl. 4-8); za pośrednictwem Teams i DV (kl. 1-3).
- Sposób potwierdzania uczestnictwa uczniów na zajęciach: na wideo lekcji nauczyciel sprawdza obecność na początku spotkania; uczeń ma obowiązek włączyć kamerkę oraz posługiwać się imieniem i nazwiskiem, nie loginem; jeśli uczeń nie może wziąć udziału w wideo lekcji, ponieważ dzieli komputer (inne urządzenie) z rodzeństwem, potwierdzeniem jego obecności jest odczytanie materiałów z lekcji wideo do godz. 18.00 danego dnia; poza wideo lekcjami potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach jest odczytanie/odebranie przez ucznia materiałów zgodnie z wytycznymi i ustaleniami danego nauczyciela do godziny 18.00 w danym dniu (zarówno dziennik elektroniczny jak i aplikacja Teams umożliwiają nauczycielowi sprawdzenie, czy wiadomość lub przesłane zadanie zostały odebrane/odczytanie do 18.00).
- Rodzice usprawiedliwiają nieobecności uczniów na zajęciach edukacyjnych w terminie do 7 dni za pośrednictwem dziennika elektronicznego, zakładka WIADOMOŚCI.
- Każdy nauczyciel prowadzący zajęcia określa formę i termin konsultacji dla uczniów i rodziców.
- Harmonogram konsultacji nauczycieli podaje się do wiadomości uczniów oraz rodziców za pośrednictwem strony internetowej i dziennika elektronicznego.