Mamy w planie – KODOWANIE!
Realizując innowację pedagogiczną „Kodowanie – mam to w planie!” uczniowie klasy 1 oraz 3b uczestniczą w cotygodniowych zajęciach z „Kodowania na dywanie”.
Mata do kodowania, kolorowe kubeczki i krążki, dyktanda graficzne, wirtualne puzzle, wyznaczanie kodu i wreszcie… mali przyjaciele, czyli inteligentne Ozoboty, służące nauce programowania.
Każde nasze zajęcia są inne, powiązane bardzo często z ważnymi datami jak i dniami nietypowymi obchodzonymi w naszej szkole.
Dlaczego warto kodować?
Kodowanie kształtuje wśród dzieci umiejętność logicznego myślenia, kreatywnego działania, poszukiwania rozwiązań w stawianych im zadaniach. Uczy przede wszystkim współpracy w zespole, która poprzez pracę w grupach dostarcza nie tylko elementu rywalizacji, ale także poszukiwania kompromisu. Dzieci podczas zajęć poznają podstawowe znaczenie pojęć związanych z informatyką, takich jak: sekwencja, algorytm, instrukcja, kod. Kodowanie rozwija ponadto umiejętności matematyki, logiki, czytania i nauk stosowanych. Innymi słowy, pomaga budować umiejętności matematyczne, ścisłe i przyrodnicze, ożywiając te tematy w sposób, którego nie można osiągnąć za pomocą podręcznika.
Nauka staje się tutaj doskonałą zabawą, a przyswajane treści nie sprawiają uczniom kłopotów.
Efekty naszej owocnej pracy przedstawiają poniższe zdjęcia.
Ewa Lech