Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny

Szkolny Facebook

Szkolny Facebook

Pogoda

Archiwa

NASI PARTNERZY:

NASI PARTNERZY:

Regulamin stołówki

Regulamin ws. korzystania ze stołówki szkolnej

oraz opłat za obiady
w Zespole Szkół w Dąbrówkach

§ 1.

Postanowienia ogólne

1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych w kuchni szkolnej dla uczniów Zespołu Szkół w Dąbrówkach zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemem HACCP. Informacja o alergenach zawartych w posiłkach wydawanych w stołówce szkolnej dostępna jest na tablicy ogłoszeń.
2. Posiłki wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktyczno- wychowawczych w godzinach 11.30-11.45 oraz 12.30-12.45 zgodnie z ustalonym harmonogramem.
3. Posiłki w stołówce wydawane są w formie posiłku regeneracyjnego dwudaniowego.
4. Dyrektor szkoły może w uzasadnionych przypadkach, podyktowanych organizacją pracy szkoły, skorzystać z możliwości zorganizowania suchego prowiantu dla korzystających z dożywiania.
5. Szkoła nie prowadzi sprzedaży na wynos i ze względów na zachowanie ścisłych norm żywieniowych i
sanitarnych nie wydaje się niezjedzonego przez ucznia obiadu do domu.
6. Obowiązek zgłaszania nieobecności uczniów uczestniczących w wycieczce lub innym zorganizowanym przez szkołę wyjeździe spoczywa na wychowawcy klasy lub innym organizatorze wycieczki. Zgłoszenia należy dokonać przynajmniej z kilkudniowym wyprzedzeniem do intendenta szkoły.
7. W przypadku zgłoszonych wcześniej wyjazdów na wycieczki, do kina itp. obiad wydaje się zgodnie z
indywidualnym ustaleniem z intendentką.
8. Postanowienia niniejszego regulaminu, aktualny jadłospis, ogłoszenia dotyczące stołówki wywieszane są na tablicy informacyjnej i na szkolnej stronie www.szkoladabrowki.pl

 

§ 2.

Uprawnienia do korzystania ze stołówki

1.Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są :
a) uczniowie szkoły wnoszący opłaty indywidualnie
b) uczniowie, których dożywianie opłaca Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej.

§ 3.

Ustalanie wysokości opłat za posiłki
1. Opłaty za korzystanie z posiłków ustala się na okres roku szkolnego.
2. Cenę obiadu ustala Dyrektor Szkoły w oparciu o kalkulację kosztów, w porozumieniu z Wójtem Gminy
Czarna. Opłata za posiłek wydawany uczniowi obejmuje koszt zakupu artykułów spożywczych niezbędnych do
przygotowania posiłku i nie może być dzielona na części.
3. W sytuacjach wzrostu kosztów produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany
odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
4. Wysokość opłaty za jeden posiłek jest podawany Zarządzeniem Dyrektora Szkoły
w każdym roku szkolnym. Jeżeli nie ma podstaw do zmiany cen obiadów w następnym roku szkolnym,
Zarządzenie poprzednio wydane w tym zakresie zachowuje moc.
5. Wielkość porcji i kaloryczność posiłków określają ogólnie obowiązujące przepisy regulujące funkcjonowanie
stołówek.

§ 4.

Wnoszenie opłat za posiłki i zwroty za niewykorzystane obiady
1.Opłaty za obiady wnosi się za cały miesiąc z dołu do 10 dnia każdego miesiąca.
2. Wysokość opłaty po uwzględnieniu odliczeń podaje do wiadomości intendent. Informacja umieszczana
jest w dzienniku elektronicznym.
3. Zgłoszenie nieobecności na posiłkach należy dokonać poprzez dziennik elektroniczny „Vulcan” lub
telefonicznie pod numerem 535 211 416 najpóźniej do godziny 8.00 danego dnia.
4. Wyjazdy na wycieczki szkolne i zawody sportowe, powinny być zgłoszone przez opiekunów grup z co
najmniej kilkudniowym wyprzedzeniem.
5. Rezygnacja z obiadów, by nie powodowała obciążenia finansowego, winna być zgłoszona najpóźniej do
25 dnia miesiąca poprzedzającego rezygnację.
6. Brak zgłoszenia nieobecności na obiedzie lub rezygnacji z posiłków w terminach wymienionych w pkt. 3 i 5 obciąża finansowo rodzica/opiekuna prawnego dziecka.
7. W przypadku wnoszenia opłat za posiłki uczniów przez GOPS, zasady i terminy tych opłat regulują
odrębne przepisy.
8. W przypadku zawieszenia pracy placówki możliwe jest wydłużenie terminu płatności na podstawie
odrębnego zarządzenia wydanego przez Dyrektora ZS.
9.W okresie wakacyjnym, podczas dyżuru przedszkola, opłaty za wyżywienie naliczane są również za dni
,w których dziecko nie korzystało ze stołówki.

§ 5

Postępowanie w przypadku braku opłaty za obiady.

W sytuacji kiedy rodzice lub opiekunowie prawni dziecka nie dokonają wpłaty za obiady w terminie określonym
w niniejszym regulaminie, otrzymają przypomnienie o konieczności uiszczenia opłaty. Informacja taka jest przekazywana telefonicznie. Rodzice po otrzymaniu przypomnienia są zobligowani do natychmiastowego dokonania wpłaty. Jej brak skutkuje skreśleniem dziecka z listy korzystających z obiadów od następnego miesiąca, a wobec rodziców bądź opiekunów wszczyna się procedury mające na celu ściągnięcie zaległych należności zgodnie z obowiązującym prawem.

§ 6

Zasady zachowania w stołówce
1. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
2. W stołówce podczas spożywania posiłku obowiązuje cisza.
3. Po spożyciu obiadu brudne naczynia należy odnieść w wyznaczone miejsce.
4. Zabrania się wnoszenia do stołówki wszelkich naczyń, sztućców i innych rzeczy obcego pochodzenia.
5. Zabronione jest wnoszenie do stołówki wierzchnich okryć i plecaków.
6. Z posiłków można korzystać wyłącznie w stołówce. Za wydawanie posiłków odpowiadają pracownicy
kuchni.
7. Podczas wydawania obiadów zabrania się pobytu w pomieszczeniach stołówki osobom niespożywającym posiłków z wyjątkiem nauczycieli sprawujących opiekę.
8. Zarówno uczniowie, jak i personel kuchni oraz nauczyciele sprawujący opiekę są zobowiązani do
rozwiązywania ewentualnych konfliktów w sposób polubowny i kulturalny.

§ 7.

Postanowienia końcowe

1. O wszelkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki w tym wysokości opłat wnoszonych za
korzystanie przez uczniów z posiłku decyduje Dyrektor ZS.
2. Wszelkie zmiany do niniejszego regulaminu wymagają zmian pisemnych w formie aneksu.