Regulamin stołówki
REGULAMIN STOŁÓWKI ZESPOŁU SZKÓŁ W DĄBRÓWKACH
§ 1
Postanowienia ogólne
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni Zespołu Szkół w Dąbrówkach dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów.
2. Szkoła nie prowadzi sprzedaży na wynos i ze względów na zachowanie ścisłych norm żywieniowych i sanitarnych nie wydaje się niezjedzonego przez ucznia obiadu do domu.
3. Posiłki wydawane są podczas przerw śniadaniowych, obiadowych i podwieczorkowych.
4. Uprawnieni do korzystania ze stołówki: - śniadania, obiady i podwieczorki:
– dzieci przedszkolne wnoszące opłaty indywidualne,
– dzieci przedszkolne, których dożywianie jest finansowane przez GOPS, Radę Rodziców lub innych sponsorów, - b) obiady:
– uczniowie wnoszący opłaty indywidualne,
– uczniowie których dożywianie jest finansowane przez GOPS, Radę Rodziców lub innych sponsorów. - Postanowienia niniejszego regulaminu dostępne są na stronie Zespołu Szkół w Dąbrówkach.
6. Aktualny jadłospis i ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej wywieszone są na tablicy informacyjnej stołówki oraz na stronie internetowej placówki.
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwa jest zmiana jadłospisu.
8. Wychowawcy zobowiązani są do wcześniejszego zgłaszania planowanych wyjazdów klasowych.
§ 2
Harmonogram posiłków w stołówce
- 00 – 8.30 – posiłek poranny dla dzieci przedszkolnych – trzy grupy.
- 40 – 9.10 – posiłek poranny dla dzieci przedszkolnych – dwie grupy.
- 30 – 11.45 – obiad dla uczniów klas 4 -8 szkoły podstawowej
- 00 – 11.25 – obiad dla dzieci przedszkolnych – trzy grupy
- 30 – 11.45 – obiad dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej
- 55 – 12.20 – obiad dla dzieci przedszkolnych – dwie grupy
- 50 – 14.20 – podwieczorek dzieci przedszkolnych – wszystkie grupy.
§ 3
Ustalanie wysokości opłat za posiłki
1.Wysokość opłaty za posiłki w stołówce określa dyrektor w porozumieniu organem prowadzącym.
2. Opłaty za korzystanie przez dzieci przedszkolne i uczniów z posiłków ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych
do przygotowania posiłku.
§ 4
Wnoszenie opłat za posiłki dzieci przedszkolnych
1.Rodzice dzieci przedszkolnych wnoszą opłaty za wyżywienie dziecka w wysokości
określonej w Zarządzeniu dyrektora Zespołu Szkół, w zależności od zadeklarowanej ilości spożywanych dziennie posiłków oraz ilości dni obecności dziecka w przedszkolu w danym miesiącu kalendarzowym.
2.Opłat dokonuje się co miesiąc przelewem na konto bankowe „z dołu” w terminie do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu kalendarzowym, za który wnoszona jest odpłatność,
3.Informacje dotyczące wysokości opłat za wyżywienie za dany miesiąc są dostępne w aplikacji Dzienniczek VULCAN (Zakładka Opłaty)
lub dzienniku elektronicznym na profilu danego ucznia (Zakładka Opłaty).
4.W treści przelewu należy wpisać: „Obiad/imię i nazwisko/P/miesiąc” (P –oznacza przedszkole, miesiąc – nazwę miesiąca za który dokonywana jest wpłata).
5.Za datę spełnienia zapłaty uważa się datę wpływu należności na rachunek bankowy Zespołu Szkół w Dąbrówkach.
6.W przypadku opóźnienia w zapłacie naliczone zostaną odsetki ustawowe, które należy
uwzględnić przy kolejnej wpłacie za obiady.
7. Opłata za wyżywienie dziecka będzie pomniejszona o ilość dni nieobecności dziecka w przedszkolu.
8. Rozliczenia za posiłki dzieci przedszkolnych realizowane są przez system VULCAN powiązany z dziennikiem elektronicznym.
§ 5
Opłaty za obiady uczniów
- Koszt obiadu ogłasza corocznie dyrektor placówki.
2. Korzystanie z obiadów możliwe jest po podpisaniu przez rodzica lub prawego opiekuna ucznia umowy na korzystanie z obiadów w danym roku szkolnym.
3. Opłat dokonuje się co miesiąc przelewem na konto bankowe „z dołu” w terminie do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu kalendarzowym, za który wnoszona jest odpłatność.
4. Informacje dotyczące wysokości opłat za obiady za dany miesiąc są dostępne w aplikacji Dzienniczek VULCAN (Zakładka Opłaty) lub dzienniku elektronicznym na profilu danego ucznia (Zakładka Opłaty).
5. W treści przelewu należy wpisać: „Obiad/imię i nazwisko/S/miesiąc” (S –oznacza szkołę, miesiąc – nazwę miesiąca za który dokonywana jest wpłata).
6. Za datę spełnienia zapłaty uważa się datę wpływu należności na rachunek bankowy Zespołu Szkół w Dąbrówkach.
7. W przypadku opóźnienia w zapłacie naliczone zostaną odsetki ustawowe, które należy uwzględnić przy kolejnej wpłacie za obiady.
W sytuacji kiedy rodzice lub opiekunowie prawni dziecka nie dokonają wpłaty za obiady w terminie określonym w niniejszym regulaminie, otrzymają przypomnienie o konieczności uiszczenia opłaty. Informacja taka jest przekazywana telefonicznie. Rodzice po otrzymaniu przypomnienia są zobligowani do natychmiastowego dokonania wpłaty. Jej brak skutkuje skreśleniem dziecka z listy korzystających z obiadów od następnego miesiąca, a wobec rodziców bądź opiekunów wszczyna się procedury mające na celu ściągnięcie zaległych należności zgodnie z obowiązującym prawem.
8. Kwoty opłat za niewykorzystane posiłki odliczane są wyłącznie w przypadkach zgłoszonej przez rodzica nieobecności.
9. Zgłoszenia należy dokonać w aplikacji Dzienniczek VULCAN (Zakładka Nieobecność na posiłku) lub dzienniku elektronicznym na profilu danego ucznia (Zakładka Frekwencja/Zgłoszenie nieobecności na posiłku) do godziny 8.00 za dany dzień.
10. Istnieje możliwość zgłoszenia jednorazowo dłuższej nieobecności.
11. W przypadku wycieczek szkolnych nie ma obowiązku zgłaszania nieobecności (zgłoszenia dokonuje wychowawca).
12. Rozliczenia opłat za obiady uczniów realizowane są przez system VULCAN, który jest powiązany z dziennikiem elektronicznym.
§ 6
Zgłoszenie ucznia do korzystania z obiadów
- Na początku roku szkolnego rodzice lub prawni opiekunowie, którzy chcą aby ich dzieci korzystały z obiadów w stołówce podpisują umowę na korzystanie z obiadów w danym roku szkolnym.
2. Podpisaną umowę należy dostarczyć do intendentki niezwłocznie – w pierwszym tygodniu września.
3. Istnieje możliwość rozpoczęcia korzystania z obiadów w trakcie roku szkolnego.
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1.
§ 7
Rezygnacja z obiadów dla ucznia
- W przypadku rezygnacji z obiadów rodzic dokonuje zgłoszenia tego faktu do intendentki.
2. Rezygnacja ma formę pisemnego wypowiedzenia do umowy – załącznik nr 2 do regulaminu.
3. Po zgłoszeniu rezygnacji należy dokonać rozliczenia przelewem na konto bankowe w terminie do 5-go dnia miesiąca następującego po miesiącu kalendarzowym, za który wnoszona jest odpłatność.
§ 8
Zasady zachowania na stołówce
- Osobom, które nie korzystają ze stołówki, zakazuje się wchodzenia do niej.
2. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce i przestrzegać regulaminu stołówki.
3. Wszyscy korzystający ze stołówki powinni dbać o ład i porządek.
4. Przed ladą, przy której wydaje się obiad uczniów obowiązuje kolejka w jednym szeregu.
5. W stołówce obowiązuje cisza i zakaz biegania.
6. Naczynia po spożyciu posiłku uczniowie odstawiają w wyznaczone miejsce – do okienka.
7. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.
8. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad zachowania poinformowany zostanie wychowawca klasy i za jego pośrednictwem rodzice ucznia.
§ 9
Postanowienia końcowe
- O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor placówki.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2023 r.
3. Traci moc poprzedni regulamin stołówki Zespołu Szkól w Dąbrówkach.